На своїй сторінці у FaceBook Ігор Гут (співзасновник DYB [Develop Your Business], член Несторівської групи) висловив цікаві думки про те, що робити компаніям і як убезпечити співробітників під час пандемії.
Я вважаю себе стриманим оптимістом. Але не впевнений, що зараз це хороша стратегія. У ситуації відразу двох світових криз — пандемії і обвалу ринків — ніяка обережність не буде зайвою.На жаль, екстрені зустрічі бордів, які пройшли на цьому тижні, показали мені, що бізнес не розуміє всієї серйозності ситуації.
Бізнес
1. Усвідомте, що карантин не закінчиться 3-го квітня. Все тільки почнеться. Карантин — це спосіб для держави виграти час і підготувати медицину. Використовуйте його і ви, готуйтеся до серйозних випробувань протягом 2−3 місяців (це оптимістичний прогноз).
2. Змоделюййте найгірший сценарій. А що якщо продажі впадуть на 50%? А якщо на 100? Ми вже бачимо в ЄС, наприклад, заборону на роботу всіх магазинів, крім продуктових і аптек. Як ви забезпечите компанію грошима? Вам терміново потрібен резервний фонд.
3. Протестуйте 100% роботу офісу у віддаленому режимі. Якщо готові — робіть це прямо зараз.
4. Штат. Найболючіше питання. Можливо, доведеться відправити частину людей в тимчасову відпустку. Але ні в якому разі не розкидайтеся людьми, пам’ятайте що проблема з HR повернеться першою після кризи. Підтримайте співробітників, їхні родини. Ось саме зараз і проявляться справжні цінності компанії, про які ми так легко і безвідповідально говоримо останнім часом.
5. Поставки товару. Ризик закриття комерційних перевезень не великий, але він є. Перебої через вірус точно будуть.
Зараз ви можете відчути тимчасове зростання продажів:
— в товарах тривалого використання через падіння гривні. Зробіть резерв за хітами, але терміново позбувайтеся неліквіду (навіть на шкоду прибутку). Зараз гроші важливіше.
— або в продуктах харчування і медикаментах — це зростання у міру наростання паніки в ЗМІ.
Подумайте — які ризики саме на вашому ринку?
6. Витрати. Обрізайте все зайве, другорядне. Це хороший привід почистити бізнес. Але обережно з ключовими клієнтами, ключовими співробітниками і ключовими постачальниками. Це загальна біда — тримайтеся один одного в ядрі вашого бізнесу.
7. Стратегія. Подивіться на плани в довгостроковому періоді (хоча б 1−2 роки). Ми давно хотіли попрацювати над майбутнім, але на це ніколи не було часу. І ось — сюрприз, подарунок. У вас і у всієї команди з’явиться час подумати, підтягнути компетенції, вивчити ринки. Я рекомендую звернути увагу на конкурентоспроможність. Ті, хто пройдуть це випробування, стануть дуже крутими конкурентами. Готуйтеся.
Безпека співробітників
1. Керівники повинні усвідомити свою особисту відповідальність. За підлеглих, за їх сім'ї. Зрештою, і за свою сім'ю.
2. Вводьте терміново віддалену роботу там, де можливо. Деякі компанії вже переходять на 100% on-line режим. Досить одного з вірусом в офісі, щоб захворіли всі. На фронт-офісі одягніть персонал у маски.
3. Навчіть людей добре мити руки. Поставте всюди рідину для стерилізації рук. Повісьте зрозумілі інструкції. Контролюйте.
4. Всіх, хто був у відрядженнях, відпустці — беззастережно ізолюйте на карантин на 14 днів.
5. Купіть в офіс бокс для стерилізації мобільних телефонів. Ціна трохи більше 1 тис грн може врятувати життя і здоров’я. Процес обробки телефону — всього 8 хв.
6. Говоріть з людьми, донесіть їм, що потрібно обмежити відвідування громадських місць. Головна причина швидкого поширення вірусу — безвідповідальність і безпечність людей.
7. Поясніть співробітникам, що перш за все, потрібно вберегти своїх літніх родичів.
Якщо у вас ще залишилися сумніви, подивіться на Італію. Країни ЄС одна за однією визнають, що вони рухаються в її напрямку. Тільки з різною швидкістю, і на різній відстані. Ми — не виняток. Ми не зупинимо вірус, але можемо уникнути колапсу і розтягнути проблеми, щоб впоратися з ними.
Залишаюся стриманим оптимістом і дивлюся в майбутнє.
за матеріалами НВ-Бізнес
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)