Олексій Московський, керівник мережі заправних станцій і орендодавець електротаксі: "На той момент, коли напрямок електромобілів в Україні і великих обласних центрах розвивався, то в Маріуполі і регіоні було лише 3 зарядних станції. І при цьому водіям було не зрозуміло як купити і використовувати його".
Рік тому Олексій Московський відкрив в Маріуполі свій перший електрозаправний комплекс. А незабаром ще 9 станцій. Хотів розвивати перспективний бізнес і самому з комфортом пересуватися електрокаром. Тепер радіє, що на вулицях рідного міста все частіше зустрічає безпаливний транспорт.
Олексій Московський, керівник мережі заправних станцій і орендодавець електротаксі: "Для нас це принциповий напрямок - тільки електротранспорт. Чим більше таких автівок буде, тим менше буде викидів вуглекислого газу. А на одному автомобілі бензиновому чи дизельному - викиди на рік складають декілька тон".
Також минулого місяця в Маріуполі з'явилася служба оренди електроавтівок. Антон останні 4 місяці використовує її для роботи в таксі: "Вона дуже плавна і швидка. Після цієї просто на звичайних машинах їздити не хочеться".
Анастасія брала електрокар для власного пересування: "Анастасія, орендувала електромобіль: "Машина плавніше рухається, звичайно немає запаху ні бензину, ні газу. З нашою екологією, мені здається всім треба пересісти на електромобілі. В Маріуполі станцій більше 10 штук, я вважаю цього більш ніж достатньо. Особисто моя думка - треба додати станцій в Кальміуському та Приморському районі".
Складнощі із такою автівкою можуть з'явитися в подорожі на велику відстань, каже Анастасія. Треба чітко розраховувати заряд і мати на увазі найближчі електростанції, які легко знайти за допомогою смартфону. В Центральному районі Маріуполя - їх близько 10, 2 - в Лівобережному, 1 - в Приморському і жодної в Кальміуському. Наявні станції також в Покровську, Дружковці, Краматорську та Слав'янську. В більшості великих містах України. Серед переваг електрокарів Олексій Московський називає їх економічність. За його словами, зарядка акумулятора коштує - в 5 разів дешеве, ніж заправка повного баку: "Це буде коштувати 65 гривень на два дні. Тобто це може бути дешевше, ніж на маршрутці їздити. Зрозуміло, що звичайно обслуговування автівки все одно існує. Але електрокар в обслуговуванні теж набагато економніший. Окрім резини і якогось ТО нічого не треба. Масла не треба міняти, ремні не треба дивитися".
Втім зазначає, знайти в Маріуполі спеціалістів з технічного обслуговування електроавтівок, тобто самого комп'ютеру - на сьогоднішній день - непросто. Натомість розмитнення такого авто зараз - безкоштовне, а нещодавно прийняті законодавчі норми гарантують їх водіям деякі переваги. Будуть введені спеціальні дорожні знаки. Керманичі отримуватимуть номери з зеленим кольором шрифту. А для тих, хто створюють перешкоди водіям електрокарів в зупинці або парковці - виписуватимуть штрафи.