Кемаль Мандиречі, представник турецького підприємства "Вiat Іnsaat": "В Україні було нереально для нас працювати. Тому, що нестабільно і куди не звертались - всюди хабарі та всюди тормозили і наш шеф компанії вирішив заморозити підприємство і поїхати. А зараз дивимось - реально Україна прямо на очах змінюється. І ми віримо, що тут у інвесторів є можливість працювати".
Два роки тому будівельна компанія Кемаля інвестувала більше мільйона доларів у відкриття бізнесу на Волині. Втім так і не запрацювала через бюрократію. Сьогодні турецький підприємець, як і сотні інших з усього світу приїхали на Інвестиційний форум до Маріуполя із надією, що ситуація зміниться. Бо ж це гарантує керівництво України.
Володимир Зеленський, Президент України: "Проведемо глибинну податкову реформу, яка почне діяти в 2021 році. Викорінемо неправомірний тиск на бізнес з боку правоохоронних органів, я особисто обіцяю персональний захист кожному інвестору, кожному".
Олексій Гончарук, прем'єр-міністр України: "Чесна конкуренція і рівні правила для всіх - це наша релігія. Ми в це віримо і ми будемо за це боротися. У нас в уряді вже створено спеціальний офіс, який буде опікуватися вашими проблемами. Бізнес в Україні повинен витрачати свою енергію на те, щоб заробляти гроші, а не на те, щоб отримувати державні папірці".
За допомогою роботів, імпровізованої бібліотеки і цифрових технологій прямо в Наметі на Театральній площі, інвесторам представили перспективні українські проєкти. Шукали джерела фінансування на форумі і чиновники Маріуполя.
Микола Трифонов, начальник відділу інвестицій і управління проєктами міськради: Ми хочеми, щоб наше місто перевтілювалося, ставало кращім. Для цього треба залучати інвестиції, і приватні, і міжнародних фондів. Ось наприклад проект аквапарку. Його оціночна вартість близько 10 мільйонів доларів. А це наше житло, яке плануємо будувати. Останні роки не було великого будівництва в місті. І для того, щоб зламати тенденцію - ми хочемо розпочати будівництво такого житла. Це наші квартири, як ми хочемо збудувати. Розроблені вже проекти".
Заодно і хвалилися вже розробленими проєктами. Мультіцентр на Лівобережжі та плани сміттєпереробного заводу вподобав навіть ексшоумен, а тепер радник секретаря РНБО Сергій Сивохо.
Сергій Сивохо, радник секретаря РНБО: "Врешті решт створюючи такі світлі плями на території міста, ми будемо сприяти тому, що вони поступово будуть зближуватись, поки не поєднаються в одну велику світлу пляму, за назвою Маріуполь. У Маріуполя завжди були перспективи, але були люди, просто були люди, які не вміли курувати цим містом. Я сподіваюся, що із новою владою Маріуполю пощастить більше".
На форумі підняли питання і про долю Азовського судноремонтного заводу. Адже це єдине в своїй галузі підприємство на Азові. І вже кілька років працює в умовах законодавчої колізії, при яких ні державний, ні приватний власник не може залучити до підприємства інвестиції. Лише нещодавно прийняті закони про концесію та приватизацію мають зрушити ситуацію з мертвої точки. А чиновники вирішити - почати ефективно керувати підприємством чи довірити в руки бізнесу.
Дмитро Сенниченко, голова Фонду державного майна України: "Ми будемо контролювати поточне використання його, і вже вибудовувати стратегію. Чи це буде концесія, чи приватизація. Якщо це буде приватизація, то будуть виставлені чіткі умови - це соціальне питання - збереження робочих місць та екологічне питання. Інших умов, думаю не буде. Якщо є конкуренція на цьому ринку, то я вважаю, його треба віддати, за певними умовами (соціальними, якщо загострюються військові дії - там будуть прописані спеціальні додаткові умови) приватному інвестору. Якщо це є унікальність, стратегічність - треба забезпечити його ефективне управління".
Робота СРЗ без перебоїв принесе інвестиції не тільки місту, а й країні, вважає керівник адміністрації морських портів України. Каже, вже сьогодні зроблені кроки до державно-приватного партнерства.
Райвіс Вецкаганс, керівник ДП «АМПУ»: "Судноремонтний завод в цілому дуже важливий для регіону. Для того, щоб флот державної власності, приватної власності міг ремонтуватися і проходити класність, потрібен саме судноремонтний завод на Азові. Наша пропозиція, яку ми намагалися озвучити учора прем'єру і міністру інфраструктури - це все ж таки державно-приватне партнерство, або ж це приватизація заводу, щоб залучити інвестиції".
Як результат форуму, сьогодні в Маріуполі чиновники із інвесторами підписали більше десятки меморандумів. Про співробітництво, фінансування регіональних доріг і розвиток муніципальної інфраструктури.
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)