Так звану штучну нерівність встановлюють на найбільш небезпечних ділянках дорог. Зазвичай поряд із навчальними закладами та в зонах масового відпочинку. У національних стандартах зазначено, що їх можна встановлювати і біля будинків. З чого мешканці самі хочуть чи можуть собі дозволити. В одному з дворів на проспекті Будівельників, наприклад, труба обмежує швидкість руху.
Петро, місцевий мешканець: "Це ж кооперативний будинок. На що гроші зібрали на те й... Написали заяву. Була поліція. Усе виміряли. Потім приїхали встановили".
Якщо ви вважаєте, що у вашому дворі небезпечно та мрієте встановити обмежувачі швидкості потрібно пройти низку процедур - кажуть у Маріупольавтодорі. Для початку треба написати листа меру Вадиму Бойченку.
Станислав Рєбров, начальник дільниці КП "Маріупольавтодор": "За проханням ми можемо, якщо вони звернуться до мера. Через лист він погодиться, щоб ми встановили "лежачого поліцейского." А так взагалі, ми у дворах не встановлюємо. Все встановлюється за приписом поліціїї у місцях підвищеної небезпеки".
Але все ж встановлюють лежачих поліцейських не з будь-чого. Існують настанови. По-перше вони мають бути зроблені із міцного матеріалу. Зазвичай, це дорожне покриття або гума. Останні можна замовити у Інтернеті. Ціна одного модуля залежить від його зовнішнього виду. У середньому коштуватиме це близько 400 гривень за основний елемент, плюс бокові. У Маріуполі частіш за все лежачі поліцейські роблять саме з асфальту, який використовують під час укладання дорожнього покриття. По-друге - висота такої дорожньої споруди повинна бути адекватною. То ж встановлювати їх повинні відповідні спеціалісти.
Ольга Артюхова, прес-офіцер Управління патрульної поліції: ""Лежачі поліцейскі", що зроблені самостійно - це не дуже добра ідея, бо самі "лежачі поліцейскі" мають бути певною висоти. А, як правило, мешканці самі накатують іх досить великими, що псує автомобілі".
Зіпсувати автівку через такі саморобні споруди дійсно можливо. Якщо вони, наприклад не тільки занадто високі, непофарбовані за стандартом у два кольори. Та головне - якщо машина перетинає їх на швидкості.
Вадим, майстер СТО: ""Лежачі поліцейскі" автівки потихеньку переїздять".
Тож за національнимим стандартами лежачі поліцейскі мають бути помітні з далеку та мати попереджаючі дорожні знаки. За дотриманням цього у Маріуполі повинні стежити.
Станислав Рєбров, начальник дільниці КП "Маріупольавтодор": "Маріупольавтодор. А у дворах не ми. Це місцеві жителі".
Якщо для водіїв транспортного засобу лежачі поліцейскі це обмежувач швидкості, то для пешоходів це спосіб безпечно перетнути проїжджу частину. Особливо для матусь із дитячими колисками, людей похилого віку та школярів.
ОПИТУВАННЯ:
Олена, маріупольчанка: "Машини навіть там де заборонено їздити, все одно їздять дуже швидко. Мотоциклістів взагалі неможливо некеровані. ДЛя нас поліцейскі це добре".
Віктория, маріупольчанка: "Вони регулюють рух на дорогах. Особливо зручно якщо з дитячою колискою. Можно спокійно перейти дорогу. Без якогось поспіху".
Тетяна, маріупольчанка: "Я вважаю, що це правильно. Тім більш там де дитячі садки та школи"
У Швейцаріїї знайшли альтернативу лежачим поліцейским. Так, на дорозі знаходиться металева плита, та якщо автомобіль їде швидко, то автоматично вона опускається на 6 см.
У Нідерландах місцева влада створила музичну дорогу. Якщо дотримуватися певної швидкості можна почути мелодію.
У Іспанії існують розумні лежачі поліцейскі. Якщо водій не перевищує швидкість, то штучна нерівність майже не помітна, але вона стає жорсткою коли автомобіль перевищує швидкість руху.