Візочок не заважає Ірині подорожувати. Вона об'їздила багато міст України. Та завжди користувалася звичайними умовами, як і всі інші пасажири.
"Здебільшого я їздила в плацкарті. Це було багато років тому. Враження не з приємних залишились. Ось наступного тижня очікується подорож до Києва і це буде купейний вагон", - Ірина Якименко, подорожує поїздом.
Ірина подорожує тільки з чоловіком. Каже, інші пасажири та провідники допомагають, якщо їх попросити, але особливо ні на кого не розраховує. Та й у спеціальних вагонах ніколи не їздила.
"Я навіть не маю уявлення, що це таке. Я чула, що інваліди можуть замовити заздалегідь спец. вагон. Але що це таке, як воно виглядає, і як замовити цю послугу я не знаю та ніколи не стикалася", - Ірина Якименко, подорожує поїздом.
В мережі Інтернет ми знайшли відео зі спеціального вагону, зняте чоловіком з інвалідністю: "Далі звичайне купе. А тут номер. Ось так він виглядає. Тут є поручень. Гачки для закріплення візка. Тут показують час, температуру та зайнятий чи ні туалет. Там вимикачі в кутку. Тут теж розетка на 220, виклик провідника, світло".
У приватних повідомленнях маріуполець, який пересувається на візочку, розповів, що не міг раніше заказати квиток у спеціальний вагон. Адже номер паперового посвідчення не визначався системою "Укрзалізниці". Але ж її очільник Євген Кравцов на своїй сторінці у Фейсбук пише, що відсьогодні ця процедура доступна та проста для кожної людини з інвалідністю: "Зараз у компанії 15 спеціальних вагонів, 12 надаються на замовлення, а ще 3 курсують за постійними маршрутами. Щоб замовити поїздку в такому вагоні, потрібно зареєструватись у кабінеті користувача,ввести особисті дані та інформацію про маршрут. Обов'язково вказати, чи потрібна пасажиру допомога працівників вокзалу під час посадки та висадки з поїзда, уточнити чи буде в дорозі супроводжуючий".
Також на сайті Укрзалізниці є детальна інструкція, як зробити замовлення. Після заповнення форми бронь або відмова у зв'язку з відсутністю вагону по вказаному напрямку повинні прийти у зворотньому листі не пізніше ніж за 2 дні до відправлення. До речі, сьогодні ж Євген Кравцов анонсував, що наступними нововведеннями "Укрзалізниці" стануть сервіси з онлайн-замовлення вагонів-автомобілевозів та лист очікування при купівлі квитків.