В Україні розділять виклики до «швидкої» на декілька категорій. Таким чином медики вирішуватимуть наскільки термінової допомоги потребує кожен пацієнт. Про це заявили на брифінгу МОЗ.
Міністерство охорони здоров'я вводить чотири категорії терміновості викликів:
- Перша категорія - це критичний стан хворого, який вимагає негайного реагування, втручання, або реанімаційних заходів. Час до контакту з хворим має становити менше 10 хвилин.
- Друга категорія - екстрений виклик, до якого відносяться потенційно серйозні стани, що можуть вимагати швидкої оцінки, невідкладної допомоги на місці або невідкладного транспортування. Час до першого контакту має становити до 20 хвилин.
- Третя категорія - не екстрені стани, які не несуть загрози для життя та здоров'я пацієнта, наприклад, загострення хронічних захворювань. Ці виклики будуть скеровані на первинну ланку, а при можливості на виклик поїде бригада, яка не задіяна на викликах для попередніх категорій.
- Четверта категорія - непрофільні виклики. Бригада екстреної меддопомоги не виїжджає, а пацієнт може отримати консультацію телефоном, або буде скерований до сімейного лікаря.
За словами першої заступниці міністра охорони здоров'я Ірини Садов’як, таке рішення було прийнято для оптимізації надання екстреної медичної допомоги.
"На етапі реформування галузі ми відзначили, що дві третини пацієнтів не отримують вчасно надання допомоги бригадою ("швидкої", - ред.). Із загальної кількості викликів, а це 6,8 млн, 4,7 (млн, - ред.) є невчасними", - сказала Садов’як.
Читайте також:
В Маріуполі спіймали квартирного шахрая, який давав кредити і відбирав житло