Відсутність розмітки - один з факторів зниження безпеки руху пішоходів. Це підтверджують поліцейські. В Маріупольавтодорі розповіли про частоту та способи оновлення розмітки. А тим часом в інших країнах дивують рішенням, як зробити пішохідні переходи більш помітними.
Під час патрулювання вулицями Маріуполя поліцейський Дмитро Голіков кожного дня стикається з порушеннями правил дорожнього руху. Розповідає, часто жертвами ДТП стають пішоходи. Навіть коли переходять дорогу в призначеному місці.
Дмитро Голіков, старший лейтенант поліції: "Впродовж 2019 року на території Донецької області внаслідок ДТП 50 осіб. З них 41 % - саме пішоходи внаслідок наїзду або інших причин. 00:41 01:07 Це перебігання як по пішохідному переходу, так і в невстановлених місцях, а також неможливість побачити в темну пору доби на проїзний частині".
У підтвердження своїх слів поліцейські запрошують нас проїхати з ними жвавим проспектом Металургів. За десять хвилин бачимо близько 5 порушень. Штраф за перехід дороги у невстановленому місці складає 51 гривню. Подекуди пішоходи і не здогадуються, що порушують. Часто не дотримуються правил під час посадки на громадський транспорт.
Винуватцями ДТП за участю пішоходів, звісно, нерідко стають і водії - розповідають патрульні. Погоджуються, якби зебри не були стерті в багатьох місцях, ситуація на дорогах була б безпечніша. Де саме треба посилити контроль над пішохідними переходами, узгоджують з автодором. В свою чергу, у підприємстві запевняють, оновлюють розмітку щороку.
Станіслав Ребров, начальник служби безпеки КП "Маріупольавтодор": "У пріоритеті - з центральних вулиць, там де більш жвавий рух. Потім другорядні, і в пріоритеті пішохідні переходи підвищеної небезпеки".
Таких в Маріуполі всього 33 з близько 1000. Майже всюди зебри малюють дорожньою фарбою. І тільки на новому асфальті - міцним сітловідбивальний пластиком, який треба оновлювати раз на 3 роки. Щоб наносити таку поздовжню розмітку, міська влада купила спеціальну машину.
Станіслав Ребров, начальник служби безпеки КП "Маріупольавтодор": "Це машина білоруського виробництва. Її вартість 4 млн 790 тисяч. Це вже серйозна комп'ютеризована техніка".
Станіслав Ребров запевняє, представники автодору інспектують місто та бачать, що багато переходів стерті. Але оновлення - тільки за планом, не раніше березня-квітня. Додає, в майбутньому хочуть наносити пластикову розмітку на всіх дорогах Маріуполя. А тим часом в інших країнах вже давно опікуються безпекою пішоходів більш сучасними способами. Наприклад, працівники комп'ютерної компанії Америки вигадали таке рішення: коли на перехід ступають пішоходи, смуги на спеціальному полотні починають світитися. Схоже рішення і в Нідерландах, але там світлодіоди вбудовані у сам перехід. Ось такий паруючий варіант зробили в Ісландії. А на одній з вулиць іспанського міста Віго взагалі розмітки немає. Колір стовпчиків уздовж дороги показує, коли пішоходам можна переходити. Лондон відзначився інтерактивними переходами. Тут світлодіоди малюють розмітку, коли людина збирається перейти дорогу. Це відбувається за допомогою камер, які висять над проїжджою частиною. Вони передають датчикам данні про швидкість та місцерозташування учасників руху через нейронну мережу. Але все ж таки найбільш дивовижним є перехід в Токіо.
Вікторія Гребенюк, кореспондентка: "Варто розраховувати насамперед на себе, та носити світловідбиваючі стрічки, щоб водії вас бачили на дорозі".
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)