Аліна перейшла до восьмого класу. В неї багато додаткових занять та й на домашні завдання витрачає багато часу.
Аліна, восьмикласниця: "На один предмет я можу півдгодини, годину. А їх багато. Цілий вечір, так точно. Деякі предмети мені даються не настільки важко, просто об'єм великий".
Її мати - Марія підтримує ініціативу щодо відміни домашніх завдань для учнів. Вона вважає, вдома на навчання треба витрачати не більше 30 хвилин. А всю іншу інформацію необхідно вивчати на уроці.
Марія, мати восьмикласниці: "Домашні завдання не дають дітям вдома відпочивати після шкільного навантаження. Я вважаю, що треба вирішити питання з кількістю дітей у класі, щоб вчитель міг спокійно працювати та пояснювати дітям матеріал. А не так, що потім вдома додатково батьки пояснюють дітям".
В останній час серед батьків багато прихильників шкільної системи у Фінляндії. Там у дітей немає домашніх завдань та й самі уроки проходять у досить вільній та творчій формі. Оцінок майже не ставлять, і основне завдання для вчителів - підготувати дитину до життя у цьому світі.
І от відома українська журналістка Алла Мазур запровадила у соціальних мережах хештег - стопдомашка. На її думку, домашні завдання для учнів треба відмінити або максимально скоротити їхню кількість.
Та думки батьків щодо цієї ініціативи розділились.
Наприклад, дочка Юлії закінчила перший клас Нової української школи. На першому році навчання домашні завдання учням не задають та Юлія вважає, що самостійно працювати після шкільних занять необхідно.
Юлія, мати другокласниці: "Нехай не в таких об'ємах, наприклад. Але щоб повторити щось, можливо дописати. Це було б досить непогано. Вони прибігають, у них вимикається мозок, вони забувають про все".
Та що з цього приводу думають самі вчителі? У школі багато предметів і підхід до їхнього вивчення повинен бути різним. Стандарти нової української школи передбачає формування і виховання дитини, як самостійної особистості. Наприклад, без самонавчання майже неможливо опанувати англійську мову.
Євгенія Ковтунь, викладачка англійської мови: "Я маю на увазі, що людина певний час проводить у навчальному закладі, потім вона повинна привчатися щось робити сама. Це і є, на мій погляд, шлях до того, щоб людина потім могла спокійно адаптуватися в суспільстві. Дитина може поєднувати свої знання з різних предметів при виконанні якогось певного домашнього завдання".
За навчальними нормами, об'єм домашніх завдань не повинен перевищувати 25 відсотків від матеріалу, який було вивчено на уроці.
Галина Крахмальна, викладачка математики: "Якщо ми розв'язали 8 вправ, ми повинні їм задати додому відповідно 2 вправи. Перевищувати норми и не можемо. Я намагаюсь цього притримуватись. Якщо я на уроці мало встигла, то звичайно я їм мало задаю, це залежить від рівня підготовки класу, здібностей дітей".
Нормативні документи чітко прописують, що на домашні завдання діти повинні витрачати від 30 хвилин до двох із половиною годин, в залежності від класу. Також все залежить від вчителя.
Лариса Бикова, директорка школи № 29: "Дитина не повинна страждати через те, що у класі не встигли виконати весь матеріал, який був запланований. Це означає, що вчитель невірно спланував, невірно склав урок".
За кілька днів розпочнеться другий рік дії Нової української школи та домашні завдання ця реформа поки що передбачає.