Галина Бахтерева, не може отримати субсидію: "Гроші надходять, перераховуються, а куди вони надходять - невідомо. На гарячу лінію я дзвонила місяць тому".
Пенсіонерка намагається отримати субсидію не для себе, а для своєї матері. В управлінні соціального захисту населення кажуть, що гроші надійшли на безготівковий рахунок, та потрібно звернутися до Ощадбанку або чекати звідти смс.
Галина Бахтерева, не може отримати субсидію: "Я пішла в Ощадбанк. Там дівчинка біля термінала стоїть. У неї планшет. Вона мені відкрила "кабінет" і каже "у вас тут нуль, немає нічого на рахунку, йдіть в "соц. захист". Ось я знову повернулася вчора в управління. А там відповідають, що потрібно йти в Ощадбанк. Я тільки звідти".
Ось такі перебіжки тривають кілька місяців, а платити за комунальні послуги потрібно вже зараз. Як зазначила заступниця директора департаменту соціального захисту, наразі є дві форми нарахування субсидії.
Ірина Коробка, заступниця директора Департаменту соціального захисту: "В готівковій формі кошти ми спрямовуємо на рахунки Ощадбанку, або поштове відділення. Безготівкові кошти спрямовуються на єдиний рахунок електронний Ощадбанку і ці кошти спрямовує Міністерство соціальної політики. І Ощадбанк вже перераховує ці кошти підприємствам - надавачам послуг. Коли перерахування здійснені, повідомляють нашого пільговика або субсидіанта через смс".
Каже в ситуаціях, як у Галини Бахтаревої, допомогти не можуть, тому що управління соц. захисту лише надає інформацію про розмір субсидії на безготівковому рахунку та про те, яким чином вона сплачується.
Ірина Коробка, заступниця директора департаменту соціального захисту: "Електронний кабінет пільговика або субсидіанта не досконалий, не має повноти інформації, яку можна розібрати. Йде доробка, як нам сказали в Ощадбанку. Не всі повідомлення доходять до наших пільговиків".
В свою чергу в Ощадбанку наголошують, що їхня відповідальність - виключно у перерахуванні, а не наданні коштів. Помилка чи затримка може бути на рівні надання реєстру від УСЗН до Мінсоцполітики.
Ірина Гоняєва, начальниця відділу Донецького обласного управління Ощадбанку: "Які ще помилки виникають, особові рахунки, у комунального підприємства одні особові рахунки, УСЗН надає до Мінсоцполітики інші особові рахунки, а ця інформація повинна сходитися".
Додають, що вже співпрацюють з управліннями соц. захисту та комунальними підприємствами, щоб усунути можливі негаразди. Тим часом у Мінсоцполітики попереджують, що ймовірна затримка жовтневої субсидії.
А ось у Людмили Філіпової проблем із субсидією не виникало. Вона отримує її вже кілька років. Тому монетизація коштів була нарахована автоматично. Гроші отримує разом з пенсією.
Людмила Філіпова, отримує субсидію: "На телефон мені прийшла смс і в банку я отримала цю субсидію, сплатила комунальні послуги. Ну ось я і за жовтень отримала і за листопад".
Коли документи на отримання субсидії подаються вперше, вона автоматично нараховується на електронний безготівковий рахунок Ощадбанку. Якщо субсидіант хоче перейти на готівковий рахунок, треба подати заяву до УСЗН та відкрити його в Ощадбанку післе закінчення опалювального сезону. А саме - з 1 по 15 травня.