Це звичайна перерва у опорній школі № 66. Вже другий рік дітлахи навчаються у надсучасних умовах. Ми потрапили на звичайний для цих школярів урок географії.
«Зараз ви відкриваєте планшети, заходите в свій аккаунт у щоденнику і там вас чекає тест, який так і називається «Природні зони Африки». Результати тесту, як і завжди, я побачу в себе на екрані. Бажаю успіху», - Тетяна Яцко, вчителька географії.
До наступного завдання можно перейти за QR-кодом, считавши його планшетом з інтерактивної дошки. Замість крейди на ній використовують стілуси.
А це вже урок англійської мови. Діти сприймають її на слух через навушники.
10-класниця Аліна пригадує, як вчилася раніше.
«Ми використовували тільки книжки. Нам вчителі намагалися показувати тему уроку на дошці, розказувати, щоб було цікаво і щоб ми запам'ятали. За допомогою ноутбуків ми виконуємо завдання у наших книжках, прослуховуємо голосові аудіозаписи. Якщо це географія, ми можемо побачити країну, англійська мова - можемо побачити якусь культуру, наприклад», - Аліна Уманьська, учениця 10 класу школи № 66.
А Сашко зі своїми однокласниками на уроці інформатики розроблюють детальний план будинку, в якому хотіли б жити, коли виростуть.
«Там є телевізор, є камін, є диван трикутникової форми, та є лампоосвітлення. На інформатиці ми програмували різні програми та вивчали компьютерні технології», - Сашко Ізотов, учень 9 класу школи № 66.
«Коли я проходила інформатику в школі, ми працювали за великими такими моніторами, переважно набирали тексти або працювали в примітивних програмах. Зараз діти можуть будувати кімнату майбутнього, робити на 3D-принтері якісь цікаві речі. Вчитель каже, що навіть не може вигнати на перерву дітей, тому що їм цікаво вчитися. Це дуже прикольно», - Вікторія Гребенюк, кореспондентка.
66 школа стала працювати як опорна ще 10 років тому. Але офіційно такий статус отримала у 2014 році. А в 2017 тут розпочався масштабний ремонт, який тривав майже 2 роки.
«Опорні школи взагалі засновуються для того, щоб була така школа, в якій є все сучасне. І школи, які з нею розташовані, мають знижувати свою ступінь навчальності. Отак в нас вже була 1 школа - це гімназія другого ступеню, 17, 38 школи - також гімназії 2 ступеню. І учні, які закінчують там другий ступінь, можуть прийти до нас в 3 ступінь», - Наталя Ровицька, директорка школи № 66.
Так учні 36-ї школи цього року будуть закінчувати 11-й клас у 66-й. Також функція опорної, за словами Наталі Ровицької, полягає у навчанні вчителів інших навчальних закладів. Педколектив вже ділиться досвідом з колегами, як працювати з новим обладнанням.
Тим часом опорна 47-ма тільки-но прилаштовується до технологій. Тут сучасний ремонт зроблено цього року. На уроці біології за допомогою нового приладу вимірюють рівень кисню та вуглецю.
«Це прибор називається спирометр. Бачите, яка криава у нас зараз з'явилася. Тобто коли вона видихала воздух, крива почала змінюватися».
Уроки праці тепер теж змінили свій формат. Дівчата, як і раніше, шиють та вишивають. Але в тематично оформленному класі та використовуючи нові матеріали. Цього разу виготовляли вироби з фетру.
Тим часом хлопцям показували новомодний лобзик, за допомогою якого вони зможуть зробити дерев'яні іграшки на ялинку та багато чого іншого.
«Сюди вставляється фанера. Вона буває різної товщини: мінімальна - це 0,4 мм. І можна вирізати абсолютно різні форми. Вмикається таким чином. Різна швидкість буває. В мій час не було таких лобзиків. Ми працювали на деревоперероблюючому станку», - Євген Філімончик, вчитель уроків праці.
Для психологічного розвантаження є спеціальна кімната. Взагалі школа поділена на різні блоки відповідно до віку дітей та профілю уроків.
А на перервах малечі дозволено ганяти прямо в коридорі. Вчителі тепер не бояться, що діти розіб'ють вікно. Адже все відбувається на інтерактивній підлозі.
Для тих, хто хоче поганяти в справжнього м'яча, в розпорядженні великий спортивний зал. Його площа дозволяє займатися фізкультурою одразу декількам класів.
Спортзал більш за все в оновленій школі подобається 7-класнику Кості. Та й взагалі ремонт йому довподоби.
«Тепер в обув менше оціх...там було пошкрябане..коли щось треба було потерти, воно могло залетіти. Та якщо впасти, в нігті теж. - А зараз що? - А зараз нічого не залітає. Навіть обув треба іншу - з білою підошвою», - Костя Главинський, учень 7 класу школи № 47.
Навіть в їдальні в новомодній школі - все по-новому. У меню - різноманіття страв. Але за словами кухарів, діти традиційно охочі до випічки. Приготування у великих об'ємах персоналу облегшує ексклюзивне для маріупольських шкіл обладнання.
«Перші страви можна приготувати, другі, м'ясні. Все, що є в асортименті - можна приготувати на цій мультиварці. Вона замінює й великий котел, і сучасну велику сковородку».
47 школа є опорною з 2004 року. Окрім цього, входить до 100 шкіл України по впровадженню нового державного стандарту.
«Ми як інформаційно-ресурсний центр можемо впроваджувати та приймати на своїй базі різні категорії вчителів, учнів і надавати їм методичну допомогу. Нове поле з 3-4 напрямками дозволяє не тільки нашим вчителям займатися позакласною діяльністю, а й до 22-ї вечора в нас працює «М-спорт». Там займаються в різних гуртках, починаючи з шахматно-шашечного гуртка до футбола, волейбола, баскетбола», - Жанна Ферлісєєва, заступниця директора з НВР школи № 47.
Модернізувати опорні школи, такі як 66 та 47 в Маріуполі, уряд планує по всій Україні. У держбюджет 2020 року закладена нова субвенція у розмірі 3,5 млн гривень. Вона має назву «Здібна школа для кращих результатів».
Ідея міністерства полягає в зачиненні маленьких навчальних закладів, що неспроможні надавати високоякісну освіту, та замість них вкладати гроші та сили на відбудову великих та опорних шкіл, де діти зможуть отримувати знання сучасно та якісно.
Автор: Вікторія Гребенюк
Відеооператор: Андрій Бабкін
Режисер монтажу: Вадим Пилипенко