Карантин змусив переформатувати свою роботу представників багатьох галузей. Та можливості інтернету стали використовувати набагато активніше. Зокрема, на дистанційну освіту перейшли не тільки школи, а й арт-простори, IT-хаби, заклади культури тощо. Та якщо про викладання шкільної програми вже сказано чимало, то мистецтво в онлайні має свою специфіку.
У маріупольській школі мистецтв наразі змішаний тип навчання: старші - на дистанційці, для молодших - індивідуальна робота з педагогом. Але не всі заняття легко перевести у цифровий формат - розповідає директорка закладу.
«Танець неможливо поставити без спільної участі всіх учасників колективу. Але для таких виключно колективних форм роботи ми винайшли спосіб. Навіть заняття з хореографії проводяться в зумі. Що стосується постановок - також у нас були і записи хору», - Олександра Хоруженко, директорка КЗ Маріупольська школа мистецтв.
За словами Олександри, дистанційне викладання далося непросто педагогічному колективу. Але тільки спочатку. Зараз старше покоління вчителів навіть у більшому ніж зазвичай складі присутні на нарадах та впевнено проводять заняття онлайн.
Непросто одразу перейти у цифровий формат, навіть якщо добре володієш комп'ютером, - розповідають у вільному просторі Халабуда, де викладаються курси з фотографії та бізнесу.
"Нам треба, як мінімум, записувати лекції. Якщо не записувати, то приділяти додатково час, щоб онлайн зустрічатися з людьми. Є й фінансові витрати, тому що довелося закупати техніку для проведення онлайн спілкування: камеру, мікрофони, світло, щоб це було на рівні", - Ігор Ільвутченко, викладач у вільному просторі "Halabuda".
Але прилаштуватися можна - додає Ігор. На придбання камери, наприклад, виграли грант. Для прискорення спілкування з відвідувачами - власноруч розробляють чат-бота. А лекції все більше переходять виключно в онлайн.
Така ж ситуація і у центрі розвитку стартапів 1991. Зазвичай в цьому офісі збирається близько 70 дизайнерів, айтішників та фрілансерів, але зараз - немає й 10.
Через специфіку діяльності перехід в онлайн відбувся дуже швидко і легко - каже менеджерка з комунікацій Марія Кутнякова.
«Ми зробили собі youtube-канал, на якому почали проводити прямі транспляції відкритого та закритого типу, тобто всі лекції – тільки для учасників програм. Це завдяки платформі Zoom. Також ми почали користуватися Google class room, щоб там спілкуватися, та щоб ментори могли давати домашні завдання, а учасникі програм могли туди їх складати», - Марія Кутнякова, менеджерка з комунікацій у центрі розвитку стартапів "1991".
Ось так, наприклад, проходять зараз онлайн зустрічі для IT-розробників.
"Людина знаходиться у нас в центрі. І презентує свій власний проєкт. І журі, які знаходяться в різних точках міста або України, дають свій коментар", - Марія Кутнякова.
Перехід культурного та освітнього життя в онлайн потребував часу та зусиль. Але коли система стала вже налагодженою, ті, хто стикнувся з цим, визначають багато позитивних моментів. Наприклад, за словами Ігоря Ільвутченка, в онлайні простіше організувати заняття.
"Немає необхідності шукати техніку, щоб її вистачало, щоб кожен сів за свій комп'ютер. Або кожному знайти місце з дотриманням всіх норм безпеки", - Ігор Ільвутченко, викладач у вільному просторі "Halabuda".
Немає прив'язки до фізичного місцезнаходження людини - відзначає Марія Кутнякова. Раніше менторам треба було проїжджати подекуди і всю Україну, щоб потрапити до 1991. А відвідувачами були виключно мешканці Сходу України. Тепер ситуація змінилася.
"Наприклад, ми технічно забезпечуємо проведення заняття, зустрічі, знаходячись у Маріуполі. Сам ментор, експерт знаходиться в іншій країні. А учасник, наприклад, може бути у Львові. Ситуація дуже прекрасна", - Марія Кутнякова, менеджерка з комунікацій у центрі розвитку стартапів "1991".
Перепони - це поштовх до розвитку, - каже Олександра Хоруженко. Викладачі маріупольської школи мистецтву вийшли в азарт, та не тільки тепер викладають в онлайні, а й монтують відеоролики з занять.
"Це також змога проявити свою творчу ініціативу і розвинутися в технологічному напрямку також", - Олександра Хоруженко, директорка КЗ Маріупольська школа мистецтв.
Та всі, хто стикнувся з освітою онлайн, одноголосно називають головною її перевагою - безпеку здоров'я. Дистанційно чи оффлайн - не так важливо. Головне - бажання отримувати знання.
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)