На адресу редакції нашого телеканалу надійшли скарги, що із настанням карантину стало важче з 23-МКР дістатися Приморського району. Комунального транспорту тут багато, але переважно він ходить на "Східний". А ось маршрутки стали ходити гірше. Тож о 8 ранку знімальна група опинилася на кінцевій зупинці, щоб побачити реальну ситуацію з транспортом.Через обмеження кількості пасажирів, які одночасно можуть перебувати в одній маршрутці, Наталі доведеться чекати наступну.
"Ось зараз жінка при мені подивилась: за 40 хвилин 1 ходить - що 201-й, що 111-й. Ось стою на зупинці. З тієї прийшла сюди. Гадала, може тут будуть більше ходити. Ні. Транспорт ходить сьогодні дуже погано. Вчора краще ходив. - І ви будете чекати 40 хвилин? - А що робити? Мені на роботу треба. Я в лікарні працюю".
Повз проїжджає транспорт не тільки тому, що набирає необхідну кількість людей. Декілька комунальних автобусів не взяли нікого, адже їхали в депо. Тим часом ситуація на зупинці загострилася:
"Телефоную в контактний центр міської ради. Годину та 15 хвилин стоїмо, не можемо поїхати. Кальміуський район. Ось так вранці на роботу. 4-й "12-й" автобус поїхав в автопарк. Він не прийшов не на 15 хвилин, не на 30 хвилин. Вони всі. Ось тільки останній йде".
Такий колапс в Департаменті транспорту пояснили тим, що бригади, які працюють перші 4 пікові години, змінюються. Якщо посунути, наприклад, на годину вперед, то не вистачить транспорту тим, хто їде рано вранці. Також підтверджують, що приватні перевізники поступово йдуть з вулиць міста. До карантину на лініях було 160 одиниць їхньої техніки. Станом на сьогодні - 74. Через карантинні обмеження кількості пасажирів, перевізникам стало нерентабельно працювати. Але в профільному департаменті заявляють, що нічим допомогти їм не можуть.
Василь Клат, директор Департаменту транспорту та зв'язку:"На сьогодні механізма допомоги міськими грошима бізнесу не існує. Така можливість може з'явитися, якщо Уряд і Верховна Рада відрегулює і приме підтримку бізнесу не тільки приватним перевізникам, а й достатньо великій кількості малого та середнього бізнесу".
Василь Клат додає: для покращення ситуації вивчають пасажиропотік та виводять на популярні маршрути більше машин, водночас зменшуючи їх кількість там, де, за на їх думку, немає потреби.
Василь Клат, директор Департаменту транспорту та зв'язку: "Ми призупинили тимчасово рух тролейбусів № 1, 4 і трохи маршрут № 5. Знизився пасажиропотік на залізничний вокзал практично повністю. Ці машини стали на затребувані маршрути № 12, № 15, № 13. Щодо 17 та Східного МКР, то 7 машин нових стало туди. Посилили тролейбусний маршрут № 2".
До карантину в Маріуполі працювало 133 одиниці комунального транспорту, наразі на лінії 170. Є ще 7 незадіяних автобусів МАЗ, на які наразі шукають водіїв. З 1 квітня збільшать кількість трамваїв № 3, № 9, № 10 та № 11. Через низький пасажиропотік призупинять рух трамваїв № 4, № 5, № 6, № 13 № 14. А ось зв'язок між 23м МКР та Приморським районом обіцяють налагодити з середини квітня, коли надійде нова партія тролейбусів.
Сергій Захаров, заступник міського голови: "Ми зараз знаходимось в умовах карантину, надзвичайної ситуації. Питання, наприклад, "коли в нас буде запущений рух між "Східним" та залізничним вокзалом?". Це буде після карантину. "Коли в нас буде запущений рух між Кальміуським та Східним районом?". Це буде після карантину. Ми гарантуємо, що після виконання всіх карантинних заходів стабілізується повністю рух транспорту і буде працювати все так само добре, як працювало до карантину".